Trükisoojad raamat ja kaardid!

image_pdfimage_print

Olen tänulik ja õnnelik. Aastate pikkune töö on kandnud vilja ja lõpuks ongi valmis kovisiooni käsiraamat ja coachingu küsimuste kaardid.

Juba olen jõudnud esimestele kannatamatutele soovijatele pakid teele saata. Juba on jõudnud mulle lugejate ja kasutajate toetav ja hea tagasiside.

Ma tänan kõiki, kes mulle tagasisidet saadavad. See on nii kosutav ja oluline. Annab jõudu jätkata.

Saan aru, et olen suutnud luua väärtust ja need lõppematud tunnid arvuti taga ja järjest tugevamad prillid on asja ette läinud 🙂

Olen nautinud kirjutamise protsessi. Olen saanud olla üksi ja mõelda. Olen saanud olla koos teistega ja katsetada. Seejärel üksi ja mõtestada.

Olen tänulik, et oma elus saan olla soovi korral vaikuses ja mõelda. Peaaegu niipalju kui tahan.

 

Coaching 2020 – Elluviimine

image_pdfimage_print

Mõtlen tänutundega tagasi Coaching 2020 konverentsile.

Coaching 2020

Coaching 2020

 

 

 

 

 

 

Milline erakordne olukord. Praktikum, mis oli planeeritud füüsilise kohtumisena, intensiivse treeninguna, reaalsete coachingu sessioonidega…. toimus virtuaalselt.

Õnneks olin jõudnud juba paraja koguse kogemust omandada gruppidega töös virtuaalsel viisil. Mõni aeg tagasi poleks ma seda uneski osanud ette kujutada. Ma olin see “vanakooli” superviisor ja coach, kes kohtus inimestega silmast-silma. Millegipärast kartsin kogu seda arvuti kaudu suhtlemist – see pole nagu ikka päris kontakt.

Oma suureks üllatuseks olen saanud niivõrd erilisi kogemusi töös klientidega virtuaalsel viisil.

Jah, see on võimalik.

Olen jõudnud isegi teisi koolitada selles, kuidas grupiga töötada Zoomis.

Suuresti oma osa selles kiires õppimises on olnud Äripäeva Coachingu konverentsil –

kuidas elluviia lubatu, kuigi tingimused on hoopis teised. Kuidas muutuda ise, kui ei saa muuta keskkonda.

Uued superviisorid ja coachid!

image_pdfimage_print

2,5 aastat avastamise ja kasvurõõmu ning meeleolukas ja ülendav eksamisessioon kroonis valdkonnaüleseks superviisoriks ja coachiks ISCI 4. kursuse lõpetajad.

See eksamisessioon oli eriline – kevadest saadik oli koroona muutnud palju üldist elu- ja olukorraldust. Ometigi oli meil võimalus 13.juunil 2020.a. kaunis Õpetajate Majas oma eksamitööd sooritada.

Mul on heameel, et maailm on rikkam 16 imelise superviisori, coachi võrra.

Oli rõõm olla teile õppejõuks ja ise õppida sellel teekonnal. Õpetades ju õpid kõige enam.

👏 Palju õnne, kallid kolleegid!

Zoomi-s koolitused õpetajatele

image_pdfimage_print

Minu kevad osutus vägagi töiseks ja eelkõige suureks õppimise perioodiks. Ma polnud varem teinud isegi mitte üks-ühele veebinõustamisi 🙂

Olen enda üle väga uhke, sest kiirelt õppisin selgeks Zoomis koolituste tegemise.  Minu esimesed pääsukesed olid koolitused õpetajatele.

Väga suurt rõõmu tegi see, et suutsin luua kogemuse, kus osalejad leidsid, et tõesti Zoomis on võimalik see, mis enne koolitust tundus võimatu – olla tõesti tesitega kontaktis, harjutada, praktiseerida, saada tuge ja toetust!

Töötasin välja kaks koolitust:

Coaching õpetaja tööriistana lastevanematega suhtlemisel

Koolitus koosneb kahest osast, mille vahele jääb praktiseerimise aeg.
Koolituse eesmärk on tutvuda coachingu peamiste printsiipidega ja leida viise, kuidas neid kasutada lastevanematega suhtlemisel. Praktiseerime GROW mudelit, lahenduskeskse coachingu võtteid ning süsteemse coachingu küsimusi. Kasutame praktiliste harjutuste tegemiseks Zoomi rühmaruume.

Veebipõhine reaaleluliste kriisi- ja konfliktjuhtumite lahendamine

Koolitus on mõeldud eelkõige koolide- ja lasteaedade õppejuhtidele ning direktoritele. Käsitlema hakatakse juhtimisolukordi, sh töötajate toetamine ja teised aktuaalsed teemad.

Koolitusel on kaks eesmärki :

  • õppida juhtumite lahendamise metoodikat
  • saada praeguses keerulises olukorras endale toetust.

Koolituse uudsus seisneb selles, et osalejad saavad ainulaadse võimaluse katsetada veebipõhist keeruliste olukordade lahendamist. Peale kriisi saab antud oskusi kasutada silmast-silma koosolekutel ja ümarlaudedel. Samas õpitakse metoodikat, kuidas ka hiljem veebipõhiselt kaasata inimesi ühiste lahenduste väljatöötamisse.

Coaching 2020 tulekul

image_pdfimage_print

Minu töötoa mõned sõnumid:

Oluliste muutuste ärategemiseks on vaja teha samme oma mugavustsoonist väljapoole.
Paljudest allikatest võib leida, et 80% mõtetest on pigem negatiivsed ja 98% mõtetest on täpselt samad, mis keerlesid meie peas ka eile.

Seega teadlik mõtlemine tulevikust, minevikust ja praegusest momendist loob muutust. Kõigil neil kolmel ajaperspektiivil on oma mõju saavutusvõimele. Iga kord, kui saad teadlikumaks, muutub maailm. Küsimused on võtmeks, mis võivad avada uusi uksi.

Sa oled täna see, kuhu eilsed mõtted on sind toonud,
ja homme see, kuhu tänased mõtted sind viivad.

Blaise Pascal

Coachingu töötuba BPW Ettevõtlusklubis

image_pdfimage_print

13.01.20 korraldas BPW Ettevõtlusklubi minu raamatu „Juhtumite lahendamine. Kovisiooni käsiraamat“ ja coachingu küsimuste metoodika tutvustuse töötoa.

Osalejaid oli nii ettevõtlusklubist kui mujalt.

Jagasin oma raamatu sündimise lugu ning nagu mulle iseloomulik – esimesel võimalusel proovisime raamatu sisu praktikas järgi.
Toimusid kolleegide vahelise coachingu praktikad väikestes gruppides ja paarides.
Osalejad aitasid üksteisel leida vastuseid oma väljakutsetele ja liikuda soovitud eesmärkide suunas.

 

 

Juhtimiskonverents

image_pdfimage_print

Minu aasta kokkuvõte ja rõõmu jagamine!

Aasta lõppes suurepäraselt – 3 aastat ettevalmistust sai ahjusoojaks!

Mul oli au, et Tallinna Haridusamet valis 10.12.19 juhtimiskonverentsi raamatuks „ Juhtumite lahendamine. Kovisiooni käsiraamat.“

Samuti said osalejad endale „Coachingu kaardid. Väljakutse. Õnnestumine.“

Viisin konverentsil läbi ka töötoa ca 250-le osalejale.

Uuel aastal tulevad käsiraamat ja coachingu kaardid ka müüki.

Kuidas valida endale või organisatsioonile pädevat superviisorit ja coach’i

image_pdfimage_print

Enesearendamise koolitused ja treeningud ei kaota vaatamata senistele ennustustele kuigivõrd oma populaarsust. Kuigi turg on tihe ja pakkujaid palju, jätkub ka kliente. Esimesed märgid väsimisest on ära tunda ehk sellest, et kasvanud on väitlused-vaidlused-võistlused selle nimel, kes on parem, erilisem ja edukam ning pakub kliendile sobivaimat ja parimat teenust.

Loe 10.10.2018: https://www.personaliuudised.ee/uudised/2018/10/10/kuidas-valida-endale-voi-organisatsioonile-padevat-superviisorit-ja-coachi?utm_source=copypaste

Pakkumiste jadas koolitus-konsulteerimine-mentorlus-kootsing-supervisoon-töönõustamine-meeletreening jne püüab iga tegija oma klienti ja iseenda erilist kohta ära tunda, vaatamata sellele, et erisused on mõnikord hajuvad nagu veele tõmmatud joon.

Heaks algatuseks koostööle, mille sihiks on teenuse ühtselt hea kvaliteedi tagamine, oli kevadel koos käinud mentorite, superviisorite ja kootside ümarlaud, kus asjaosalised püüdsid jõuda selgusele, kas turu korrastamiseks ja töökvaliteedi tagamiseks on vaja luua kutsestandard. Osalesid ESCÜ, Eesti mentorite ühingu, ICF Eesti, Fontese ja Self 2 esindajad, tegevust koordineeris Kutsekoda.

Jõuti kokkuleppele, et erinevatel konsultantide-nõustajate koolkondade esindajatel on üsna palju ühesuguseid pädevusi, mida saab kirjeldada hea teenusepakkuja ühiste joontena, kuid kutsestandardit selleks pole (veel) vaja vormistada. Professionaalsed coach’id, superviisorid või mentorid on koondunud enamasti mõnda Eestis tegutsevasse ühingusse, on sertifitseeritud ning saanud oma pädevusele ja eetilisele tööviisile kinnituse sellelt ühingult ja tema taga seisvalt üleilmselt organisatsioonilt (ANSE, ICF jms). Seega tasub konsultanti validesl uurida vastavate erialaühingute kodulehti.

Koolitaja, coach ja superviisor Signe Vesso on tabavalt ja selgelt iseloomustanud kootsingu, supervisooni ja koolituse erinevusi:

koolitusel on õpiväljundid eelnevalt paika pandud ja õppe jooksul kontrollitakse, kas osalejad on need saavutanud. Teadmiste saamiseks sobivad koolituse eri formaadid, sh kasutakse aktiivõppe meetodeid. Oskuste arendamiseks sobivad koolitusformaadid, mis harjutavad ja treenivad kokkulepitud oskusi.

kootsing/coaching on tulevikueesmärkide saavutamisele suunatud kohast, kus osalejad parasjagu on – nende ressurssidega, mis praegu on olemas, otsitakse erinevaid võimalusi ja lepitakse kokku tegevussammud ja plaan.

supervisioon hõlmab pikemaajalist tööd väärtuste, uskumuste ja identiteediga. Selle tunnusjoon on kliendi eneserefleksioon. Keskendub suure pildi mõistmisele, õppimise ja kogemuse reflekteerimisele, oma mõju teadvustamisele. Tegeletakse juhtumitega, samuti keeruliste olukordade lahendamisega, nt allasurutud konflikt, usalduse puudumine meeskonnas. Supervisioon sisaldab tausta loomist koostööks. See ei toimi, kui inimesed ei usalda üksteist, nad ei usu, et asjal on mõtet, või arvavad, et eelkõige peaksid muutuma teised, aga ka siis, kui nad ei usu, et nende meeskond sellega hakkama saab.

International Supervision and Coaching Institute’i õppejõud, coach ja superviisor Piret Bristol lisab, et supervisioon on nn tööhügieeni vahend, millega saab tõsta tööelu kvaliteeti ja üldist tööheaolu – nii üksikisiku, meeskonna kui ka organisatsiooni jaoks tervikuna. Supervisioon toimib tõhusamalt, kui see on regulaarne ning hõlmab inimese mõtlemise ja käitumise eri tasandeid, sealhulgas harjumusi, uskumusi ja väärtusi. Supervisiooni mõju ulatub organisatsioonis toimuvate protsessideni ja toetab kindlasti muudatuste tegemist. Kui varem on Eestis muudatuste protsessi toetamiseks kaasatud väliste ekspertidena koolitajad ja konsultandid, siis viimastel aastatel pöörduvad juhid aina enam superviisorite poole, eesmärgiga kindlustada muudatuste sügavam ja kestvam tulemus.

Väga oluline on supervisioon psühholoogia valdkonnas töötavate professionaalide, nt psühhoterapeutide, nõustajate, coach’ide, psühholoogide jt töökvaliteedi hoidmiseks ja on neis valdkondades kujunenud ajalooliselt iga kõrge tasemega spetsialisti töö loomulikuks osaks.

Tallinna Lastekodu arendus- ja kvaliteedijuht ning superviisor Ingrid Tiido leiab, et superviseerimine on tema kui juhi igapäevatöö osa, samuti nagu seda on nõupidamiste juhtimine või töö korraldamine asutuses. Tallinna lastekodu peretöötajatel on näiteks ka ametijuhendisse märgitud kohustus osaleda ametipõhises supervisioonis. Sihiks on tööprobleemid ja -suhted, -tingimused ja -juhtumid läbi arutada turvalises ja töövõimet parandavas õhkkonnas ning kindlate reeglite alusel: abiks võetakse supervisiooni- ja coaching’u praktikatest pärit harjutused, ülesanded, tehnikad ja koostööprintsiibid, mis selliste töökohtumiste ajal ka selgelt läbi räägitakse ja meelde tuletakse. Väärtust lisab asjaolu, et töötajad oskavad coaching’u- ja supervisioonitehnikaid edaspidi rakenda ka oma kasvandikega suheldes ja neid arendades-juhendades.

Eesti Supervisiooni ja Coachingu Ühingu juhatuse esimees Helena Ehrenbush jagab oma kogemust loomemajanduse tootearenduseprogrammis osalejana. “Järjest enam tunnen, et koolituse formaat, kus ekspert jagab oma teadmisi ja tunnustatud mudeleid ning auditoorium kuulab ja püüab kuuldut oma unikaalsele ideele kohaldada, on oma aja ära elanud. Leian, et niisugused programmid võidaksid palju formaadi muutmisest supervisioonikeskseks: see võimaldab individuaalset lähenemist ja n-ö kastist välja mõtlemist, oma ressursside tõhusamat kasutamist.

Tänapäeva majandus on järjest eripalgelisem ja edu võti on pigem isikliku kogemuse integreerimises uudsete vaatenurkadega. Superviisor on selles kontekstis professionaalne mõttetöö toetaja, kes suudab innustada, viidata, suunata uutele radadele ja arendada välja inimese eripära, toetades järjekindlust ja paindlikkust ideede disainimisel ja ümberdisainimisel nii, et see toetab ühtlasi ka ettevõtte arengut.

Coach, superviisor ja organisatsioonikonsultant Tarvo Tendal räägib, et supervisioon aitab leevendada ja läbi töötada muudatustega seotud hirmud ning läbi rääkida ja enesekohastada sellega seotud teavet nii, et “saab selgeks, mida üks või teine muutus MINU jaoks tähendab”.

 

preload images